Közoktatás Székács Linda

Az országos átlagnál jóval kevesebb pontot értek el szövegértésből az Észak-Magyarországon élő diákok a 2023-as kompetenciamérésen

Elolvasom

Minden évfolyamon, minden mérési területen rontottak a diákok a 2023-as kompetenciaméréseken. Míg azonban Budapesten és Nyugat-Magyarországon jellemzően jobb eredmények születtek, addig az észak-magyarországi vármegyékben élő gyerekek eredményei jóval elmaradnak az átlagtól.

Felsőoktatás Tornyos Kata

Felvételi ponthatárok, tanév rendje és kompetenciamérés eredmények – sűrű volt július utolsó hete

Elolvasom

Július 26-án kiderült, hogy kiket vettek fel egyetemre, ugyanis kihirdették a ponthatárokat, közben pedig a 2023/24-es tanév rendjéről szóló tervezet is megjelent. Jelentősen csökkentek a magyar tanulók eredményei a kompetenciamérésen, emiatt nézeteltérés alakult ki a Miniszterelnökség és a civilszervezetek között. Mutatjuk, mik voltak a hét legfontosabb történései.

Közoktatás Eduline

Mutatjuk milyen eredményeket értek el a diákok az első természettudományos kompetenciamérésen

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Most a természettudományi eredményeket mutatjuk meg.

Közoktatás Tornyos Kata

A matematika eredmények ingadoznak, a szövegértésé pedig rosszabbak a kompetenciamérésen tavalyhoz képest

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Ez volt az első olyan mérés, amelyet digitálisan bonyolítottak le az iskolák, néhol meg is gyűlt vele a bajuk. Az értékelő szerint vegyes eredmények születtek: javulás és romlás is egyaránt megfigyelhető, feltételezhetően az átállás és az online oktatás miatt. Ebben a cikkünkben a matematika és szövegértés területek eredményeire koncentrálunk.

Közoktatás Székács Linda

Itt vannak az eredmények: változatlanul vagy gyengébben sikerültek a 2022-es kompetenciamérések a korábbi éveknél

Elolvasom

Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Az értékelő szerint az első digitális mérésen vegyes eredmények születtek, stagnálás, javulás és romlás is megfigyelhető bizonyos korcsoportok esetében, feltételezhetően a korábbi járványhelyzet és online oktatás miatt.

Közoktatás Csik Veronika

300 ezer diák tölti ki azt a tesztet, amely évről évre rámutat: komoly problémákkal birkózik a magyar oktatás

Elolvasom

Majdnem 300 ezer diák tölt ki ma délelőtt egy matematika- és egy szövegértési tesztet, egy év „kényszerszünet” után ugyanis újra megtartják az országos kompetenciamérést. A felmérés évről évre komoly problémákra hívja fel a figyelmet. Például arra, hogy a tizedikes szakközépiskolások szövegértési képessége és matematikai eszköztudása a hatodikos általános iskolásokét sem éri el.

Felnőttképzés Eduline

Kiderült, hogyan teljesítenek a magyar felnőttek a szövegértés, a problémamegoldás és a számolás területén

Elolvasom

Magyarország első alkalommal vett részt a Nemzetközi Felnőtt Képesség- és Kompetenciamérési Programban (PIAAC), amelyben 39 országban 245 ezer ember szövegértési, számolási és problémamegoldó készségét mérték fel. A magyar 16-65 évesek a szövegértés és problémamegoldás területén az OECD-átlagnál rosszabbul, a számolási készségek tekintetében viszont jobban teljesítettek.

Közoktatás Eduline

Levelet írt Orbán Viktornak a Tanítanék: "válaszoljon legalább saját magának"

Elolvasom

„6. osztályos szinten lévő 10. osztályosok, miniszterelnök úr? Az oktatási rendszerből tízezrével kieső, 18 éven aluli fiatalok, akik érettségi és szakma nélkül hullanak bele a közmunkába, a nyomorba, a bűnözésbe?” - többek között ilyen kérdéseket tesz fel a Tanítanék Mozgalom abban a levélben, amelyet Orbán Viktornak címeztek.

Közoktatás Szabó Fruzsina

Megvannak a kompetenciamérés friss eredményei: nagy baj van a szakközépiskolákban

Elolvasom

Hiába szabta át a kormány a tanterveket, változtatott az óraszámokon és alakította át a szakképzést, nem javult a hatodikos, nyolcadikos és tizedikes diákok matematikai és szövegértési készsége - igaz, nem is romlott. A szakközépiskolások átlageredménye viszont siralmas: a szakmát tanuló tizedikes diákok a hatodikos általános iskolások szintjét sem érik el matematikából és szövegértésből.